USA - Reisverslag uit Clovis, Verenigde Staten van Lieneke IJntema - WaarBenJij.nu USA - Reisverslag uit Clovis, Verenigde Staten van Lieneke IJntema - WaarBenJij.nu

USA

Blijf op de hoogte en volg Lieneke

20 April 2015 | Verenigde Staten, Clovis

Hi!

Ik zit alweer dik een week hier in het mooie land.
De reis was erg lang maar goed bevallen, eenmaal op het vliegveld moesten we nog eventjes 4 uren rijden om bij hun woning te komen.
De eerste dagen waren nogal wennen met het verschil in de uren, maar dit was gelukkig na 3-4 dagen prima te doen!

De mensen zijn echt onwijs lief en leuk, voelde mij meteen al thuis!
De omgeving is erg mooi, veel landschap/landbouw en een beetje in de middle of nowhere. Lekker zwembadje naast het huis, dus dat is heerlijk.

De zaterdag meteen aan het werk gegaan, oftewel een beetje mee lopen hoe ze het hier doen. Een mexicaan heeft de paarden al wat beleerd, laat ik het zo zeggen, er kan iemand op. Erg verfijnd is het nog niet, daar ben ik druk mee aan de gang nu :) Ik heb in totaal 5 paarden in training en er zal nog eentje bij komen.

Ik begin nu kwart over 6 met de paarden en probeer er 2 tot 3 paarden te trainen per dag, soms train ik ze alle 5 ook wel eens, heb ik alles maar mooi even gehad. Het is al vroeg warm, en dat is wel eventjes wennen, zeker als het straks nog warmer wordt zal ik nog eerder beginnen op stal.
Als ik klaar ben, heb ik gewoon lekker vakantie, beetje zonnen, of met Pier en Darlene mee op de toer.

Vrijdag ben ik met de zoon van de mensen waar ik verblijf, Henry en zijn vrouw Ashley en de kids mee geweest naar Yosemite, een giga groot bekend natuur park hier. Dit was erg gezellig en super mooi om te zien, wat een bijzondere gave omgeving is dat zeg! Helaas waren de watervallen wel kleiner (hoewel ik dit zelf al mooi vond) viel het de anderen tegen, omdat er amper of beter gezegt tot geen water hier valt heerst hier een extreme droogte. Paar jaar geleden was er dan ook de grootste brand in het park, wat je nog kan zien aan het gebied.

Vandaag ook met ze mee naar de kerk geweest, ik moet toch wat en ook wel even gezellig met ze, zie ik ook eens wat van de wereld. Ik mocht (of eerder gezegd moest) dit keer terug naar huis rijden. Ging erg goed in zo'n grote auto wat haast wel een truck te noemen is, eventjes wennen omdat het een automaat is, gewoon linker voet weg houden dan is er niks aan de hand (A) anders is de rem wel erg heftig (hihi). Had ookal wat gereden op het erf hier in verschillende pick ups maar dit was toch wel weer eventjes wat nieuws, ook vooral de regels en de wegen hier. Ach, we hebben het allemaal overleefd.


Xxx


  • 20 April 2015 - 10:46

    Jitske:

    Hey meid! Wat klinkt het allemaal goed!! Fijn dat je je zo snel thuis voelt. Leuk om zo mee te leven. Ben benieuwd naar je volgende update! Succes met trainen; love You!!! Xxx

  • 20 April 2015 - 20:14

    F.en S.Holtrop:

    Hallo Lieneke ,
    je verslag gelezen mooi dat je het ernaar je zin hebt mooie foto's vaan de natuur daar
    we wensen je daar al het goede toe en veel plezier met je werk. groeten uit Emmeloord

  • 05 Mei 2015 - 22:41

    Stoffel:

    Leuk verslag lieneke ik ben trots op je

  • 16 Mei 2015 - 11:28

    Maikel:

    Wel even andere regels inderdaad. Je zal wel gemerkt hebben dat mensen achter je beginnen te toeteren, als je blijft staan voor een rood licht en je rechtsaf wilt slaan. :) Daar moest ik in het begin erg aan wennen, wanneer wel en wanneer niet stoppen voor rechtsaf.
    Nog heel veel plezier en veilige miles toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clovis

USA California

California

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2015

Update!

20 April 2015

USA
Lieneke

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 7551

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 07 Oktober 2015

USA California

03 Maart 2014 - 12 Mei 2014

China 2014

Landen bezocht: