China, 12 maart 2014 - Reisverslag uit Rizhao, China van Lieneke IJntema - WaarBenJij.nu China, 12 maart 2014 - Reisverslag uit Rizhao, China van Lieneke IJntema - WaarBenJij.nu

China, 12 maart 2014

Blijf op de hoogte en volg Lieneke

12 Maart 2014 | China, Rizhao

Mijn 8e werkdag begint nu vandaag, we beginnen altijd met een bakje thee en nu het vandaag buiten regent heb ik even de tijd om een verslagje hier te plaatsen.

Vorige week heb ik t allemaal een beetje aangezien hoe ze hier te werk gaan, de paarden zijn en de mensen zijn op stal. Sommige doen het super en sommige mensen zijn slordig geworden.

Deze maandag heb ik regels opgesteld waar iedereen zich aan moet houden. Zo zullen ze weer meer structuur krijgen in de dagen en de weken want hoe het hier aan toe ging dat was maar al te slordig en niet bepaald goed voor het welzijn van het dier.
Hoewel de meesten het onderhand allemaal opzich donders goed weten hoe ze met de dieren om moeten gaan en moeten verzorgen, is het in de tijd dat hier geen toezichthouder was,flink achteruit gegaan.

De paarden komen allemaal weer een beetje tot rust sinds ik hier ben, ze waren overwerkt en een beetje in de war. Ze denken hier bijvoorbeeld, dat als een paard, een paar weken niks gedaan heeft dat ze dan ineens zo maar even 2 uren kunnen gaan rijden. En het dan ook nog raar gaan vinden dat een paard de volgende dag stijf is en niet goed wil mee werken. Gelukkig was ik hier bij en hebben ze het paard ook niet zo lang en zwaar gereden, het beestje was al helemaal op en erg bezweet.
Ze vonden het dan ook maar apart dat ik het zweet er af wou laten sponsen met wat water en dan een zweet deken op doen. Dit is ook 1 van de regels die op papier staat,dat een erg bezweet paard (niet te koud weer) altijd afgesponst moet worden en altijd een zweet deken op moet krijgen.

Zo zijn het allemaal van die kleine dingen die ze weer even bijgebracht moet worden. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter en volgen ze mijn advies goed op. Ik heb hier op stal; Coral, Liang, Inger en Yuan aan het werk.

Yuen is helaas de gene die de paarden allemaal een beetje heeft verprutst en denkt dat hij heel veel verstand er van heeft en de leider is van het personeel hier op stal. Hoewel hij alleen maar het tegenovergestelde laat zien. Hij ging zelfs al vrolijk vorige week op een kreupel paard rijden (waar hij natuurlijk direct van mij af moest gaan). Dan kan je mij echt niet meer wijs maken dat je er 'verstand' van hebt en om de dieren geeft. Deze week is hij er niet, nu de anderen het allemaal erg super doen,zal het volgende week alleen maar meer opvallen dat als hij de regels niet opvolgt of het niet goed. Ik ben erg benieuwd want ik had begrepen dat hij maar 1 of 2 paarden rijd en dan voor de rest van de dag een beetje computer spelletjes zit te doen, terwijl hij gelijk is aan de anderen en ook de zelfde werkzaamheden zal moeten doen voor het na het rijden van een paard, alles wat er bij komt kijken.

Voor de rest heb ik het hier wel erg super naar mijn zin. De mensen zijn erg aardig en ik hoef haast niks te doen op stal. Ze zadelen voor mij de paarden op die ik wil gaan trainen en nemen de paarden voor mij mee naar de rijbaan en zo gaat dat ook als ik klaar ben met het trainen. Ook wanneer ik zelf wat spullen mee wil nemen willen ze dat uit je handen pakken. Alle werkzaamheden wat ik doe dat nemen ze mij uit de handen, erg luxe allemaal natuurlijk, alleen ik vind het ook wel eens fijn om wat te doen. Gisteren een paard gereden en die M dressuur is. Meteen even wat trucjes laten zien en het was erg grappig hoe die mensen aan het kijken waren vol bewondering. Ik merk nu ook deze dagen dat er veel mensen foto's maken, of ze laten het duidelijk zien dat ze foto's maken of ze doen het juist heel stiekem, wat dus toch wel weer opvalt.

Dit was het weer voor vandaag :)
Groetjes! XoXo

  • 12 Maart 2014 - 10:27

    Stoffel En Hannie:

    mooi verslag lieneke. zet je hier ook wat fotos bij?

  • 12 Maart 2014 - 18:18

    Else Hamers-Brandsma:

    Hallo Lieneke, wat leuk om weer een verslag van je te lezen. Fijn dat je het leuk vind. Het is goed om te lezen hoe je de paarden verzorgt. Boa stond hier vanmiddag lekker te genieten in het zonnetje. Tot het volgende verslag!

  • 12 Maart 2014 - 19:27

    Stefan :

    hey buur, gaat lekker daar dus.. nou nog ff genieten daar.. ik vang sjon wel wat op zo veel ik kan.. x je buurman

  • 13 Maart 2014 - 20:17

    Jitske:

    Goed bezig meid! Jammer dat ze niet altijd even goed omgaan met de dieren, gelukkig ben jij er om te helpen en het allemaal weer aan te pakken. Succes!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Rizhao

China 2014

China 2014

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

6 mei

08 April 2014

8 April

03 April 2014

3 april

25 Maart 2014

25 maart

23 Maart 2014

23 maart: Birthday
Lieneke

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 7555

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 07 Oktober 2015

USA California

03 Maart 2014 - 12 Mei 2014

China 2014

Landen bezocht: