De eerste dagen - Reisverslag uit Rizhao, China van Lieneke IJntema - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Rizhao, China van Lieneke IJntema - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Lieneke

07 Maart 2014 | China, Rizhao

Halloo!

Vandaag dan eindelijk even tijd om wat te schrijven op deze site.
De reis van NL naar China was vrij lang en gelukkig heb ik t allemaal gered in me eentje.

Dinsdag eenmaal aangekomen in de middag om half 1 lokale tijd. Zag ik ze al staan met een foto toestel en camara. Ze waren erg blij om mij te zien en werd erg vriendelijk ontvangen. Na wat te hebben gegeten gingen we op naar het bedrijf wat met de auto 2 uren rijden was. Ze wilden in de auto al een interview gaan doen, maar daar stond mijn hoofd op dat moment niet echt naar dus veel kwam er niet uit, volgende keer beter.

Eenmaal aangekomen had ik even de tijd om de koffer weg te brengen want ze wilden graag het bedrijf laten zien. De baas heeft een gigantisch bedrijf en heeft daarbij ook een villa park laten bouwen en hebben ze mij een rondleiding gegeven in 1 van de model huizen. Het is echt ongelofelijk luxe en groot, een luxe keuken en zwembad buiten tot een thuis bioscoop en een lift in huis.

Daarna gingen we naar het bedrijf zelf, hier in zit een kunst gallerij, een opera zaal, een buiten restaurant met een catwalk en er komt nog een zwembad binnen met een fitness ruimte. Hiernaast hebben ze dus ook de stallen staan. Tussen deze gebouwen in liggen 2 rijbanen, hiernaast staat een grote binnen rijhal met stallen en daar naast staat weer de andere stalling waar alleen de paarden staan. In de toekomst gaan we de nederlandse paarden verplaatsen naar de stalling van de binnenhal.

Eenmaal in het appartement, had ik het eindelijk aan tijd om te gaan uitpakken. Ik was nog maar net klaar en mijn kamergenote kwam met het idee om te gaan uiteten. dit vond ik natuurlijk wel een strak plan. Ik werd werkelijk waar vol gepropt door ze want moest alles wel proeven van het chinese eten. Hierna hebben we ons ergens laten masseren, zodat ik na mijn reis even kon 'ontspannen'. Alleen hier hebben ze verschillende stijlen massage's en we deden iets van een japanse stijl.. Een hardhandige stijl is dat, gelukkig overleeft en heerlijk geslapen die nacht.

Gisteren meteen begonnen met de werkdag om een uur of 9 want anders is de bak zo hard vinden ze en kan je dus blijkbaar ook later beginnen. Ik heb ze de paarden laten berijden zodat ik de ruiters kon zien rijden en hoe de paarden zijn. Helaas zijn er 3 paarden kreupel en de andere paarden lopen wel oke, hoewel, er staat me wel heel wat te wachten als ik dat weer een beetje op orde wil gaan krijgen.

Om 12 uur is het lunchpauze en ga je met een busje en heel wat mensen naar een appartement toe waar wat oude vrouwtjes eten maken. Alle mensen van het bedrijf eten daar. Je zit aan een tafel met wat krukjes en staan iets van 5 borden vol met allerlei eten waar je met je stokjes wat eten van af kan plukken. Hierbij kan je kiezen om een eigen bordje nasi te hebben of brood. Na de lunch zijn we naar de stad geweest omdat ik nog wat spullen nodig had voor in het appartement, dit werd gedaan op de kosten van de baas, erg super allemaal.

Vandaag (6 maart) heb ik 3 paarden gereden en de andere ruiters heb ik 1 laten rijden. Ze vertelde me dat er klanten zouden komen naar het bedrijf en dat ik dan op het paard een beetje moest showen voor de klanten. Op een gegeven moment kwamen er wel een stuk of 80 mensen naar het bedrijf en zaten in het buiten restaurant, voor het restaurant ligt ook een stuk rijbaan zodat je met het paard daar kan komen te rijden voor de mensen. Dit was een erg leuke belevenis, ze maakten erg veel foto's en zijn helemaal gek van je. Hierna zijn we een klein dorpje in geweest om de vuilnis weg te brengen en bloemen te kopen, dat kan gewoon onder werktijd, geen probleem. Daarna nog even een paardje gereden en er waren klanten die een beetje wouden rijden op een paard, daar hebben de mensen van de stal zich mooi mee kunnen redden. Ik hoef alleen maar toe te kijken of het goed gaat en anders vragen ze mij het ook wel.

Liefs !! xxx

  • 07 Maart 2014 - 15:41

    Else Hamers-Brandsma:

    Leuk verslag Lieneke. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

  • 07 Maart 2014 - 17:15

    Bianca :

    Top Lieneke mooi verslag!
    Volgens mij heb je een mooi plekje daar.

  • 07 Maart 2014 - 18:54

    Stoffel En Hannie:

    hoi lieneke, we zijn super trots op jou. liefs heit en mem

  • 07 Maart 2014 - 19:56

    Shanna:

    He Lieneke. Dat klinkt super allemaal. Hoop dat je er nog een hele mooie tijd hebt. Groetjes hans en shanna

  • 07 Maart 2014 - 20:35

    Liz En Henk:

    Het klinkt heel erg leuk. Geniet er van. Het is een hele belevenis.

  • 07 Maart 2014 - 21:05

    Jitske:

    Hey meid, wat leuk om zo te lezen hoe je het daar hebt en het ervaart. Klinkt goed allemaal! Hou ons allemaal maar lekker op de hoogte, dikke kus en knuffel!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Rizhao

China 2014

China 2014

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

6 mei

08 April 2014

8 April

03 April 2014

3 april

25 Maart 2014

25 maart

23 Maart 2014

23 maart: Birthday
Lieneke

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 7538

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 07 Oktober 2015

USA California

03 Maart 2014 - 12 Mei 2014

China 2014

Landen bezocht: